Mandyn omaa kertomaa:
"Siis uskotteko, nuo älypäät ihmiset oli laittaneet jonkun piipittävän vekottimen käyntiin viideltä aamulla. Siinä sitten silmät sikkarassa ja korvat ihan soirona raahauduin aamupissalle. Melkein pissasin väärään kohtaankin pihalla, kun olin niin unissani vielä. No hei, viideltä!!! Ei kai kukaan nouse niin aikaisin ylös...??!! Sen jälkeen yrittivät vielä ruokaa tyrkyttää, mutta ei kai nyt tosileidit silmät kiinni syö. Niinpä päätin nukahtaa eteisen lattialle, mutta tuo akka tuli siihen sotkemaan taas kaiken, kun jostain syystä piti harjata turkki paraatikuntoon just sillon puoli kuudelta aamulla. Tää talo on mennyt sekaisin, haluaisko joku myöhään nukkuva perhe adoptoida mut? Siitä sitten autoon ja haettiin Hanna-täti kyytiin, että sain vähän nukkua sen sylissä takapenkillä ja jatkettiin Seinäjoelle. Enpä ookaan ennen käynyt siellä. Ihan hyvät oli mestat ja paljon kivoja tyyppejä. Mut vietiin siis ekaa kertaa näyttelyyn. Ihme touhua, siellä oli hulluna shampoolta haisevia turkkeja. Ilmeisesti vaan kaikki nynnyt oli liikenteessä, kun ei kukaan tullu kunnon kurassa paikalle.
No, mut mä löysin sieltä kyllä vankkoja kilpailijoita mun vakkari-poikaystävälle, Mosselle. Siis ne Capo ja Bumba oli niin söpöjä...ja tais nekin vähän musta tykätä. Kattokaa nyt tuota kuvaakin, noista kahdesta mä sain ihan ite valita kumman haluan.
2014143.jpg
Meidän ukko kyllä sanoi, ettei se noin vaan mun tassua voi vieraille pojille antaa, että oli sit vielä pakko tulla kotia takas vaan ihmisten seurassa, mutta ehkä ens kerralla...Aika hyvin tuo Capo näytti puhuvan ukkoa ympäri.
2014177.jpg

Ja sit tää meidän perheen akka kesken hyvien silmäpelien raahas mut johonkin sellaseen kehään, jossa joku toinen akka tuli kurkkiin mua suuhun. Vähän epäilyttävää touhua ja yritinkin ensin vähän peruuttaa, mutta suostuin mä sit kuitenkin, kun ajattelin, että pääsen nopeemmin takas poikien seuraan, jos teen parit hölmöt temput. Siinä se tuomariksi tituleerattu nainen(Birgitte Gothen) kopeloi mua ja sit se pisti meidät juoksemaan edestakas...hei oisin mä osannut näyttää sormiakin ja vaikka antaa tassuakin. Ihan vaan tylsästi piti juoksennella. No, ens kerralla mä osaan varautua ja pistän heti kaikki temput kärkeen, katotaan mitä sitte tuumitaan.
2014153.jpg

Niin, ja se tuomari väitti, että mulla on liian vaaleet silmät. En mä kyllä ymmärrä mistä se sellasta päätteli ;)
2014164.jpg

Muuten se oli kait ihan tyytyväinen:
lupaava koko ja pää, lupaavat kulmaukset ja runko, lupaavat liikkeet, hyvä häntä ja nätti turkki. Lisäksi mä kuulemma tarviin harjoitusta tuohon kehätouhuun, mutta voi olla, että mä keskityn tuohon silmäpelin treenaamiseen enemmän.
Nyt mä aion nukkua viikon, enkä varmana nouse enää ikinä viideltä!!"
2014193.jpg